1... 2... 3... 4...

1... 2... 3... 4... 5... 6...

Jag sitter här och försöker att inte vara irriterad så här tidigt på morgonen. Att räkna sakta till 10 ska ju vara en lämplig metod så jag testade det.

Ellen ska snart till skolan och ska ha test på ett arbetsområde om vatten idag. Igår efter skolan frågade jag henne om det verkligen inte var något de skulle läsa på eller repetera inför idag.

"-Nejdå. Det när inget vi ska läsa."

OK, tänkte att det kanske var ett lite allmänt förhör bara för att se vad som fastnat i deras små huvuden under dessa veckor.

Nu imorse vid frukostbordet utbrister hon plötsligt:

"- Förresten, vi skulle ju läsa på de där tre stencilerna om vatten till idag."

"- Öööhhh.... VAD sa du, Ellen?!"

"- Ja, de där tre papperena som vi fått men dem har jag glömt i skolan."

Det är i detta ögonblick jag känner att mitt synfält börjar skifta en aning i rött.......

"- Men jag frågade ju dig igår....flera gånger dessutom!"

"- Jamen det är inte så lätt att komma ihåg, mamma!"

*suck x100*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0