Allmänlydnad 2

Jag och Basti har anmält oss till en kurs nu i höst. Vi ska gå Allmänlydnad 2 och jag ser verkligen fram emot det. Nervös är jag väl också en aning med tanke på att det inte precis var igår som vi tränade lydnad. Det är väl bara att hoppas att det sitter någonstans i bakhuvudet både på mig och på Basti.

Ikväll har jag varit på föreläsning om "Hundens menatlitet". Träffade min kusin Ola som ska gå valpkurs där med sin valp Joy. 
Redan på lördag ska vi ut och spåra och det kan gå precis hur som helst! Basti är fruktansvärt ivrig och drar på i ett tempo som jag nästan inte mäktar med. Han brukar oftast följa spåret bra men jag hade önskat en  lugnare hastighet. Förra året ångade han på så fort att spårlinan brände hål på mina handskar *suck*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0