Arbetsvillig hund

Erik har fotbollsträning på tisdagar och så även idag. SKITKALLT!!!! Det blåste och kändes som en vinterdag. Jag stod och huttrade och längtade hem. Ångrade att jag följt med eftersom Martin ändå fått åka dit och rycka in som akut tränare.
Jag hade bestämt med en annan som går samma hundkurs som mig att vi skulle träffas nere på klubben lite senare men just nu kände jag absolut inte för att fortsätta vara ute i detta kalla väder.

Men....... det var bara till att åka hem och försöka värma upp sig innan det var dags att ge sig iväg igen.
Det blev vinterjacka och långkalsonger *hehe*

Basti var hur duktig som helst idag :-)
Idag var jag lugn och det kände så klart han. Han visade tydligt att han tyckte detta var toppen och ville inte sluta träna. Han bara fortsatte att sätta sig "fot" och stirra upp på mig i väntan om att jag skulle ge ett kommando.

Han är verkligen lättlärd när han själv vill och idag lärde vi in ett nytt delmoment på bara några minuter. Han fattade direkt vad jag förväntade mig att han skulle göra *lycka* :-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0