Känn inte efter så mycket..... sluta gnäll!

Idag har det varit fotboll hela förmiddagen. Ellen spelade match i Åhus och Erik skulle spela inne i stan. Vi fick dela på oss och försöka få ihop hela ekvationen med endast en bil. Det gick! :-)
Basti var med mig och Erik och blev rejält rastad av Ebba (storasyster till en kille i Eriks fotbollslag) som sprang med honom runt och kors & tvärs. Han fick en ordentlig rastning och motionsrunda under de 2 timmar vi var där.

I eftermiddags var vi bjudna hem till Dacke för att äta Tacos. Jättegott!
Erik började klaga redan vid matbordet om att han frös och att han inte var så hungrig. Annars var det full fart på honom så jag tog det mer som vanligt "vardags-gnäll" och sa till honom att skärpa till sig och inte gnälla eller känna efter så mycket. Han påpekade ytterligare några gånger att han frös men sen roade sig han och Ellen med att spela Nintendo så det rann liksom ut i sanden.........
När han sedan kryper upp till mig så känner jag att han är varm på både kropp och på panna - ungen har feber! *suck*
I övrigt märks det inte ett dugg - fart och fläkt och munnen den babblar som vanligt så att skavsåren i öronen inte är långt borta. ;-)

Att ta fram febertermometern är egentligen ganska onödigt eftersom vi känner att han har feber men den åkte fram i alla fall....... 39°C!
Känns som om det blir en VAB-dag imorgon - antagligen för mig eftersom jafg inte har så många lektioner.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0