Resväska

Letar lite sporadiskt efter en stor resväska. Är medveten om att vi måste packa i två stora väskor när vi åker till Korea. Förra året köpte jag mig en ny röd men den lär ju inte räcka till oss alla tre. Det måste vara väskor som är lätta att frakta och transportera eftersom det är jag och barnen som ska klara av att fixa det själva tillsammans med diverse handbagage och med allmänt förvirrat tillstånd. Hjälp...jag börjar bli nervös bara jag tänker på det :-S

Det som är skönt är i alla fall att vi kommit ifrån det där "jag-måste-kissa-stadiet". Ni vet....när alla är påklädda, stressade och redo för att gå så kommer något av barnen på att de måste uppsöka toaletten. Jag tror i alla fall att Ellen och Erik kommit ur den fasen och att vi tillsammans ska kunna fixa den här resan utan större missöden.

Men åter till resväskor..... det kräver planering det där med packningen och vem som ska ta hand om vilket bagage för jag kommer definitivt inte att fixa att ta hand om allas bagage. Därför önskar jag mig en väska som kan rulla lätt på alla håll och kanter. Hittade uppe på Ullared i somras men då kändes det så avlägset det här med vår resa. Typiskt mig, eller?
Idag såg jag faktiskt en variant på Eko i Fjälkinge. Det enda jag undrar över där var att den inte var hård utan när man tryckte på den så vek den efter lite (men det var inte tyg). Förstår ni vad jag menar? Någon som har erfarenhet av en sådan? Bra färg var det också.....riktigt rosa! Lätt att känna igen på rullbandet!


Kommentarer
Postat av: Tanja

rosa ska det vara.

Kram

2009-09-06 @ 21:53:50
URL: http://www.kezodouglas.se
Postat av: Chattis

Den spricker så lätt som en hård. Brossan har en o reste till Australien. Den höll.

2009-09-08 @ 14:07:22
Postat av: Chattis

Den spricker inte så lätt som en hård. Brossan har en o reste till Australien. Den höll.

2009-09-08 @ 14:08:28
Postat av: Johanna

Låter spännande med denna resa till Korea med bara barnen. När åker ni och hur länge blir ni borta? En rosa resväska låter riktigt fräsigt!!! =)

2009-09-09 @ 16:09:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0