Busfabriken och klubbmästerskap

I morgon åker hela familjen Olofsson till Helsingborg för att leka :-)
Jo, det är faktiskt sant! Vi ska till ett ställe som heter Busfabriken och som är som ett stort lekland. Påminner nog om Andy's lekland men ska vara mycket större. Ska bli riktigt kul!

På kvällen ska Erik spela klubbmästerskap i pingis för pojkar 9. Eftersom det inte finns grupper för yngre så får han spela här och detta har han laddat för hela veckan. Bara vetskapen om att han ska vara med i en riktig pingistävling är spännande nog. Håll tummarna för honom imorgon kväll :-)

Kommentarer
Postat av: Magda

LYCKA TILL ERIK!!!

Vi ska tänka på dig och håller tummarna stenhårt på din första tävling!

Kom ihåg; du är alltid världens BÄSTA Erik oavsett hur det går!



Vet du vad? Jag kommer ihåg min första tävling i sportsammanhang - det var i Judo och jag var nog ungefär så gammal som du.

Du kan aldrig gissa vad jag som hände?!

Det gick ganska bra och jag gick flera matcher. I judo pratar domarna ett konstigt språk; Japanska, (troligen likt koreanska) och jag förstod inte riktigt vad dom sa/menade. Som i alla sporter är det viktigt att man tackar ordentligt efter att en match är klar - i judo kramas man. I semifinalen så kommer min motståndare emot mig och jag fick in ett jättefint kast och tänkte, där satt den!

MEN, matchen var redan över (min seger) utan att jag försått det och motståndaren skulle bara komma fram och ge en kram också blev hon kastad av mig ner i mattan igen!! Fy vad pinsamt och jag blev dessutom diskad ;-) för så får man inte göra!

Tur för dig att domarna i pingis pratar svenska!!!

Lycka-till-spark i rumpan från mig!

Kram

Magda

2010-04-09 @ 07:31:07
Postat av: Ellen & Erik

Oj, vad pinsamt! Vad synd att du blev diskad.Jag tycker också att det är bra att domarna pratar svenska på min pingis.



Kram Ellen och Erik!



Ps:Sparken i rumpan gjorde rätt så ont!! ;-)

2010-04-09 @ 08:40:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0