Frestelsernas tid

Var ju och vägde mig i onsdags. Det var med viss ångest jag körde dit - det ska gudarna veta. Efter en vecka med pizza, vin, våfflor, grädde, glass och godis så ville jag inte riktigt veta vad vågen skulle stanna på.
Men det är bättre att ta tjuren vid hornen...... sagt och gjort - jag körde dit.

- 0,1kg!

Ja, kanske inte det allra bästa resultat men ibland kan ett enda hekto glädja mer än ett kilo :-)
Det kändes på något sätt som en vinst ändå med vetskapen om vad jag hade i bagaget den veckan :-)

Fast jag måste erkänna att jag har hamnat i frestelsernas tid just nu. Det är skitsvårt att stå emot allt godis som dukas upp överallt och man vill bara frossa och gotta sig i allt som finns i påskäggen.
Jag äter - det ska jag erkänna - men jag försöker kompensera det hela genom att promenera mycket.
Basti undrar vad jag håller på med när jag drar ut honom på ytterligare långrundor för att göra av med lite chokladägg och annat som skramlar runt i magen. Basti har varit ganska trött efter rundorna och traskar långsamt och tittar upp på mig då och då och undrar om vi inte ska styra stegen hemåt snart *hahaha*


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0