Vilken dag!!!

Herregud vilken dag!
Vi åkte till Busfabriken i förmiddags och lekte så att svetten den lackade. På väg dit passerar man Väla och jag kastade suktande blickar åt det hållet men det fanns ingen av övriga passagerare som ville ta notis om det - synd!
Jaja, vi hade ju bestämt att vi skulle leka och så blev det. Kan verkliogen rekommendera stället om ni inte redan varit där. Barnen (och vi vuxna) hade riktigt kul och Erik var så svettig att det rann i pannan på honom :-)

















Lunchen bestämde vi att vi skulle äta på Väla (YES!!!). Jag hann springa inom några affärer men Martin skyndade på det hela så jag fick aldrig med mig något kul ut :-(

När vi väl kom hem igen så hade vi ungefär en timme innan vi skulle iväg igen. Det var ju dags för Eriks första pingistävling (klubbmästerskap).
Klart att hela familjen skulle med. Middagen skulle vi äta efter vi kommit hem igen för vi var alla ganska inställda på att det skulle ta 30-40 minuter och sen skulle pingismatcherna vara klara.
Jovisst..... tjo flöjt..... det kunde jag ju inbilla mig!
När vi kom dit så var hela lokalen proppfull av människor och barn med pingisracketar. Det skulle spelas pool-spel (vet inte ens om det stavas så) och det innebar för Eriks del 5 matcher! WHAT??!! Bara det tog ju sin tid! Började så smått inse att fredagskvällen skulle tillbringas i den här pingislokalen.

När det här pool-spelet var över så skulle det bli A-slutspel resp. B-slutspel. Erik hade kommit 3:a i sin grupp/pool(?) vilket innebar att han skulle spela i B-slutspelet. Det i sin tur innebar direkt utslagning. *hehe* Jag kunde se middagen hägra och för Ellens del var det nog mest Talang på TV som hägrade ;-)

Vem hade kunnat tro att vi skulle vara kvar sist av alla i pingislokalen denna fredagkväll?
Erik gick till final och spelade som en riktig stjärna!
Jag är såååå imponerad och aldrig har han spelat som idag. Han verkligen glänste!
I finalen förlorade han avgörande setet med 13-11!!!
Vilken bollkontroll!
Nej, tyvärr är det ingen gen han ärvt av mig. I wish....! ;-)


från pool-spelet

Kommentarer
Postat av: Magdalena & Ola

Vilken fantanstik prestation Erik - GRATTIS i massor!



Du är pappas pôjk med andra ord... ;-) Ett Bolltroll!



Vi är så imponerade av dig - 2:a i första klubbmästerskapet det är en bragd! Världens bästa Erik!



Vi hoppas verkligen att du fick en fin medalj och en fin pokal att sätta på ditt "nya fina rum"!

GRATTISkramar från oss!

2010-04-09 @ 22:39:31
Postat av: Tina

YES, Erik!

Du är bäst :)

High five!

2010-04-10 @ 08:04:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0