Provkörde bilar

Igår var barnen med Lotta & Ola i Skånes djurpark och jag och Martin hade egentid tillsammans. Vi hade redan i förväg bestämt att vi skulle passa på att åka runt och provköra och kolla på bilar.

Jag upptäckte ganska snabbt att jag och Martin hade helt olika tillvägagångssätt för att kolla om bilen "var något att ha". I första skedet så gick Martin in och satte sig i förarsätet för att känna vibbarna där. Själv gick jag direkt och öppnade bagageluckan för att kolla utrymmet. Förr kollade man utrymmet så att en barnvagn gott och väl fick plats och var lätt att lasta i eller ta ur. Nu var det för att kolla om det var en bil avsedd för en eller flera stora hundar att åka i. Vissa bilar gick bort från vår lista direkt. De var alldeles för låga (även om basytan var stor). I ett sådant utrymme hade Basti aldrig kunnat sitt ordentligt (även om han oftast sitter som en slashas) ;-)

Tyvärr fick vi aldrig chansen att provköra Peugeot 3008 som vi var lite nyfikna på - de hade ingen inne. Men vi återkommer.... :-)


Kommentarer
Postat av: Helena

Haha! Du gör som jag gjorde:-) Bagage utrymmet kollas alltid först! Vi kollade på Passat och Mazda, men jag ratade dem pga bagageutrymmet.. "Tänk om Mårris blir lika stor som Malte!!Då får vi byta bil igen!" Så det blev ett säkert kort:-) Volvo V70 (R är väl bäst att skriva...mycket viktigt för Paavo;-)

2010-08-12 @ 06:37:39
URL: http://www.jaquilines.se
Postat av: Pilla

Hahaha.... ja, dessa bokstäver hit och dit kan betyda väldigt mycket för vissa ;)

Mazda gick bort hos oss också eftersom jag tyckte att den var för låg.

2010-08-12 @ 18:08:34
URL: http://pillao.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0