Tipslotteri

Idag drog Ellens fotbollsträning igång. Det är ett härligt tjejgäng som har bra gemensakp och laganda. Detta är ju mycket tack vare tänaren som jag tycker gör ett kanonjobb. Tjejerna har gjort lite av varje för att dra in pengar både till klubben och till sitt eget lag. Jag hatar verkligen att bli tvingad att sälja Bingolotter så det är jag glad över att slippa :-)

Tjejerna har två grejer som de gör för att få in pengar till sig - de säljer Newbodys kläder (som jag verkligen kan rekommendera - de är superbra!!!) och sen säljer de Tipslotter.
Det innebär att man tippar en rad och betalar 100kr. Sedan är man med i 10 veckor med den här stående raden. De ansvariga (bl.a. Martin) rättar varje vecka. Den som har flest rätt varje vecka vinner 100kr. Om det är någon som lyckas att få 0 rätt vinner den också 100kr. När 10 veckor har passerat kollar man den slutliga poängen och de som har flest rätt (1:a - 15:e plats) vinner pengar - från 1000kr och nedåt. Jumboplatsen vinner 100kr.

En kul grej och som ofta blir extra rolig om man t.ex. är några på jobbet som är med. Alltid kul att "tävla" mot andra!

Om det är någon som är sugen att vara med så är det bara att höra av sig till mig! :-)
Nästa omgång drar igång vecka 37.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0