Operation den 17/1

Det knäpper ganska rejält från min fot nuförtiden och efter att ha gått en hel dag så känns det i foten kan jag säga.
Har fått ny kallelse till operation på ortopeden i Hässleholm och det blir den 17/1. Kan man möjligtvis införa VAF-dagar? Undrar om man kan få ersättning från Försäkringskassan för det? *hahahaha*
VAF = Vård Av Fru.

Får inte köra hem själv efteråt så Martin behöver komma och hämta mig. Problemet är ju att det kan bli när som helst under dagen. Tror att jag får försöka anlita pappa istället *ler*

Börjar bli lite nervös inför den där operationen även om den absolut inte är stor. Man är ju vaken och allt..... Kanske det jag är nervös över? Egentligen är jag nog mest nervös över bedövningssprutorna som jag kommer att få i foten innan de börjar skära och klippa. Jag föreställer mig en fet nål som de trycker in på flera ställen i foten :-(

Sen funderar jag också på hur det ska funka med skor efteråt. Vad ska jag traska runt i i detta snölandskap? Undrar också om man behöver vara hemma någon dag efteråt? Ska på utbildning dagen efter som varar till kvällen. Borde gå på den och hoppas kunna göra det också. Kan väl inte vara några problem om man bara sitter still?

Kommentarer
Postat av: Tina

Halloj!

Anhörighetsdagar heter det!

Hör av dig om du behöver hjälp med att rasta Basti.

Vi var i Malmö och Lund igår och där var det inte heller folktomt direkt.....:(

Kram

2010-12-28 @ 13:41:59
Postat av: inga

Hej Pernilla!

Har ikväll varit inne och läst lite av olika bloggare tex underbaraclara och kollat lite på vintage. Har varit på en utbildningsdag i Erikshjälpens regi och lärt mig en del om olika nya trender. Häftigt..och då kom jag att tänka på dig.

Så nu har jag varit inne och läst på din blogg. Är nog längesen sist, för den har förändrats ganska mycket. Men du är ju med "din tid".Hoppas du har det bra ,såg att du blivit opererad i din fot,be care!!! Vill du fika med mig, kom gärna till Eriks café på onsdagar ( Vid Kinnarps lokal)jag är där 14-18 som värdinna.kram Inga

2011-03-01 @ 00:56:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0