Olofssons juldag

Ännu en familjedag i slapphetens tecken :-)
Sovmorgon och mys i sängen och sen en hundrunda med Tina och Chattis. En lagom förmiddag om ni frågar mig ;-)

Jag hade bokat biobiljetter till Narnia och hela familjen tog på sig 3D-glasögon och laddade upp med popcorn och läsk.



Eftermiddagen har ägnats åt Monopol. Martin anstränger sig för att inte visa Ellen och Erik sin tävlingsinstinkt men jag kan berätta att det lyser igenom *hehe*. Ögon tindrar på honom när miljonerna trillar in och vi andra en efter en hamnar på hans hotelltäckta gator :-(
Han sitter där och göttar sig och jag försöker ta ett djupt andetag och bete mig vuxet och inte vara dålig förlorare. Kan berätta att jag var först ut att bli bankrutt..... därefter kom Ellen.
Måste säga att Erik var seglivad och höll ut ganska länge även om vi alla kunde förutspå vad som skulle ske.



Kan också konstatera att man inte bara kan få musarm ...... man kan även få Wii-arm *hrmm*
Antingen är jag fruktansvärt otränad eller så....... nä, jag får nog helt enkelt inse att jag är pinsamt otränad eftersom jag sitter här med träningsvärk i armen efter gårdagens Wii-spelande :-(

Det har dock inte hindrat mig idag utan jag har spelat lite Wii även ikväll :-)
Riktigt kul det där! Att jag sedan förlorar med hästlängder mot Ellen i dans - ja, det kan jag inte riktigt fatta. Jag tycker jag gör precis så som man ska. Fast när Erik erbjöd sig att titta så brast han ut i ohämmat asgarv och kunde inte hejda sig. Han måste ha tyckt att mina dans-moves var outstanding ;-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0