Ge mig en injektion!

Någon borde ge mig en injektion med en dos tålamod, kraft och energi.......
Vi har idag påbörjat sportlovets hemmaprojekt - Eriks rum - som ska målas om och fixas till. Hans rum har sett likadant ut sedan vi flyttade hit (vilket var ett tag sedan) men det har liksom inte funnits anledníng att greja med rummet förrän nu när han själv kan uttrycka hur han vill ha det.

Jag tjuvstartade i morse med att börja röja ut grejer. Av erfarenhet vet jag att när resterande delar av familjen kommer och ska "hjälpa till" så sänks tempot betydligt eftersom man då blir lite "blödig" och inte vill göra sig av med vissa saker.
Mycket riktigt. När Martin skulle rensa ur garderoben hittade vi både det ena och det andra lite halvt gömda längst in på hyllorna. Bl.a hittade Martin sina gamla barndomspussel som legat där och samlat dammråttor i X antal år. Min inställning var solklar - SLÄNG! Martin försökte argumentera och hitta anledningar till varför dessa grejer kunde vara "bra-att-spara". Hallå?!
När jag vände ryggen till så hann han övertyga Erik om att han borde spara ett kulspel (som naturligtvis Martin haft sedan han var barn) eftersom det var såååååå bra och kul! Fuling! ;-)

Ska strax ta med barnen in till stan för klippning. Måste nog gå igenom svarta sopsäckarna när jag kommer hem eftersom jag misstänker att vissa redan kastade grejer har lyckats "hoppa upp" igen då. Märkligt, eller hur?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0