Jag vill göra en "Dolph"!

Barnen är nyfriserade och den svarta sopsäcken är fortfarande lika full som när jag åkte ;-)

Som alltid när familjen Olofsson ska ge sig in i något projekt så blir det aldrig riktigt som vi tänkt oss. Det är som om någon vill ge oss lite utmaningar på vägen och den här gången stötte vi på det här......



Bakom och under garderoben visade det sig att det varkens fanns någon vävtapet eller parkettgolv *suck*
Vi kom överens om att det var lika bra att riva bort hela väven på den väggen och sätta ny eftersom det dessutom visade sig sitta ytterligare en tapet under.




Som tur är så fanns det extra golv när vi köpte huset och det har vi sparat (OK, Martin....vissa saker kan vara bra att spara *hrrmmm*).

Sedan återstod det "roliga" - att få ner garderoben på nedervåningen. Själv var jag ganska sugen på att göra en "Dolph" (Dolph Lundgrens "karateslag" under första melodifestivalprogrammet).
Jag blev mer och mer taggad och kunde se mig själv göra en kickspark och uppleva hur garderoben splittrades i mindre delar..... hade varit betydligt lättare att ta ner på nedervåningen i så fall.
Tyvärr satte Martin stopp för mina drömmar och det innebar att vi fick bära ner den på gammalt hederligt sätt *suck*








Fortsättning följer.......


Kommentarer
Postat av: Tanja

Det ser ut som om det är du som bär ner gardroben själv och att någon annan fotograferar. Är det rätt? Är det inte du som är fotografen i familjen? Ändra på det innan det är för sent :-)

Kram

2010-02-22 @ 15:03:01
URL: http://www.kezodouglas.se
Postat av: Pilla

Hahahaha.... :-)

Jag skulle aldig avslöjat att vi var två som bar. Då kunde alla fått tro att jag var värsta "superwoman"!

Fotografen är Ellen som redan har visat att hon ärvt mitt intresse för denna hobby.

2010-02-22 @ 18:26:05
URL: http://pillao.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0