Shutter Island

Martin och jag har tänkt ha en kväll på "tu man hand" ;-)
Bio med maken är väl aldrig fel? Vad sägs om Shutter Island?
Fler som ska se den?



Var barnen ska vara denna kväll har vi inte planerat ännu men vem vet.... det är kanske någon som nappar på kroken och ringer och erbjuder barnvakt frivilligt efter detta blogginlägg? *skratt*

Hur som helst så är de så stora nu att det inte känns som något "projekt" längre.
Förr kunde det lätt bli så...... det skulle planeras i tid vad och när och hur länge vi skulle iväg.
Jag minns en gång när vi satt på en restaurang och lagom till efterrätten skulle landa framför oss så ringer mobilen och det är barnvakten i andra änden av luren som inte riktigt vet vad hon ska ta sig till eftersom barnen inte vill somna *suck*.
Jag vet att jag och Martin tittade på varandra. Nu stod vi inför ett val.
 
1. Att lugnt avnjuta den läckra efterrätten som snart skulle placeras snyggt på ett fat framför oss och förtränga det senaste mobilsamtalet eftersom detta var vår första egentid på väldigt länge.

2. Att helt enkelt "gilla läget" och inse att det inte alltid blir som man tänkt sig och tydligen var det inte meningen att det skulle bli någon efterrätt den här kvällen.

Ja...... det blev nr. 2.
Vad är en läcker chokladmousse jämfört med mysbyxor, vällingflaska och kräkfilt? ;-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0