Dagens äventyr

För ett tag sedan bestämdes det att hela familjen Olofsson skulle tillbringa en heldag i Rinkaby hemma hos Lotta & Ola. De hade nämligen planer på att göra en hel-makeover på sitt sovrum och det skulle både målas och tapetseras.
Jag förstod ju direkt att det inte var min arbetsförmåga och talanger de var ute efter men det det var helt OK. Att agera "sällskapsdam" och bli serverad lunch, middag och fikor däremellan är ju inte fy skam det heller ;-)

Lite aktiva försökte vi dock att vara och därför bestämde vi oss för att ta en härlig vinterpromenad. På med termobyxor och tjocka jackor och sen ut.
Att promenera så här ute i naturen ger ju en viss lantkänsla för oss "stadsbor" och jag hade kameran med mig i hopp om att fånga både rådjur och andra sevärdheter *skratt*.

Ganska snabbt kortade vi ner vår planerade promenad eftersom varkens väglaget eller vädret var så tilltalande. Med barnvagn krävs det ju relativt plan mark och det skulle det kunna ha varit om inte snön blåst upp stora vallar från åkrarna.
Vår korta runda kändes som flera mil och efter att slutligen ha knutit fast Bastis koppel framtill på vagnen - med mig dragandes där fram och Lotta puttandes där bak - så kom kunde vi ta oss fram sakta men säkert.
För mig kändes det som att vara ute på en expedition på Nordpolen - pulsa fram i knähög snö, dragandes på en tung barnvagn i isande vind med blodsmak i munnen och nästintill svim-känsla! Att sedan Basti tyckte det var toppen eftersom han fick springa fri som värsta isbjörnen var inget jag ens orkade ta notis om. Alla mina krafter gick åt till att ta mig hem till huset igen.

Dagens äventyr! :-)

Bilder kommer senare ikväll! ;-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0