Dagen före jobbedagen

Funderar på vad jag ska göra imorgon - min sista lediga dag innan det är dags att återgå till jobbet. Det är så mycket man vill hinna med och så många man vill hinna träffa och umgås med.

Under jullovet har vi besökt Martins mormor i Hässleholm. Ibland får jag så dåligt samvete för att vi inte tar oss tid och besöker henne oftare. Vi har en dålig vana att hela tiden skjuta upp våra besök.
Nu har jag inte träffat henne på ett bra tag och jag blev väldigt berörd över hur hon förändrats i sitt utseende. Hon hade blivit så gammal. Kanske inget ovanligt med tanke på att hon är 87 år gammal! Pigg och klar är hon dock med en hörsel som inte går av för hackor ;-)

Hon visade oss ett sår hon hade fått på armen då hon trillat in i en dörr. Återigen påmindes jag om hur bräcklig och ömtålig man blir. Hon skulle aldrig i livet beklaga sig över något utan snarare prata bort det som ingenting. Är det typiskt för den generationen? Jag kan se mig själv när jag blir gammal....... säkerligen gnällig och bestämd.

Nej, det gäller att njuta och ta tillvara på varje dag. Inte skjuta upp saker hela tiden utan utnyttja tiden väl till sådant som man vill lägga sin energi och tid på.

Tänker också på en gammal man som stod efter mig i kön i en blomsterhandel på Nyårsafton. I sin hand hade han (förutom sin käpp) en långskaftad röd ros samt ett gravljus.
Så fint.......♥



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0