Erik - storstädaren!

Erik har haft en punkt på sin "lista" den här veckan (och den har han försökt skjuta upp dag för dag). Han har nämligen fått i uppdrag att städa och plocka i ordning på sitt rum. Han har hela tiden förhalat detta men idag fanns det inget val. Med tunga steg gick han upp på sitt rum...... för att glatt komma tillbaka efter endast några minuter....!

"- Klar!" säger ungen.

Är mycket skeptisk när jag följer med honom upp och frågar honom om han verkligen plockat undan allt.

Erik: "- Alltså där är en liten hög som jag inte kan göra något åt."

Jag: "- Ööhh... vaddå?"

Erik: "- Ja, det finns ingen plats där jag kan lägga sakerna."

Mycket riktigt. En "liten" hög visar sig vara exakt samma hög som legat där nu i flera dagar. 
När  jag sen lyfter fram hans lilla fåtölj som han märkligt nog har tryckt in i en hörna så upptäcker jag massor av småprylar lite snyggt undangömda där bakom..... *suck*
Jag inser då att det måste till en rejäl granskning och tittar bakom dörren..... vad hittar jag väl där om inte lite andra grejer som han så snyggt "städat" undan.

Undrar vems gener detta är? Rakt nedstigande led...... eller hur är det nu man brukar säga? :-P

Kommentarer
Postat av: I o A

Ja helt klart pågen brås på morfar säger Ingrid, men tillägger att det finns viktigare saker än att städa.Ja Ingrid har också högar så det så.

2010-01-15 @ 20:00:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0