Inspirerad av Familjen Annorlunda

Igår kväll var det säsongsstart för barnens "favvo-program" - Familjen Annorlunda. Jag tycker det är härligt med stora familjer men jag vet i sjutton om jag hade fixat det vardagsliv som det medför. Hatten av för de som grejar det!

Kanske var det av ren inspiration eller ren dumhet som jag idag tog med mig 6 barn hem när jag hämtade Ellen & Erik från skolan. Jag vet inte riktigt vad som hände men helt plötsligt var bilen full av pojkar och det fanns en plats kvar - till Ellen. Det var bara det att när vi kom till Ellen så ville hon också ta med sig två kompisar hem. Blinki-blink med de bruna ögonen och huvudet på sned och vips så hade jag gått med på det.
Frågan var ju nu bara hur vi skulle frakta hem allihop? Dessutom hade Ellen och hennes kompisar pulkor med sig som också skulle fraktas hem. Nu snackar vi inte små vanliga pulkor utan den ena var som en halv surfingbräda och gick inte ens in i bagageutrymmet.... *suck*

Det blev taxitrafik hem och dumpa pojkarna och sedan tillbaka till skolan igen och hämta tjejerna med pulkor. Vår lilla hall var översvämmad av våta vinterkläder och jag försökte så gott jag kunde att sortera i små högar ....vantar, mössor, termobyxor, jackor, halsdukar, fleecejackor, skolväskor.....

Konstaterade dock att det var ganska lugnt att vara 6-barns mor - i alla fall i några timmar *hehe*

Kommentarer
Postat av: Chattis

Kanske en liten till? Det är ju babyboom här i Öllsjö så varför inte? Bara på vår lilla gata tror jag att det är 5-6 bebbor födda/väntande. Tänk dig en liten en att gosa ;)

2010-01-13 @ 18:48:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0