På isen i retro-hjälmar

I eftermiddags åkte hela familjen ut till Rinkaby för att åka skridskor tillsammans med familjen Fling.
Isen var kanon och otroligt blank. Jag hade varit på Martin om att alla skulle åka skridskor men när vi väl kom dit och alla skridskor hade packats upp och tagits på så bangade jag ur. Det blev Martin som fick representera de vuxna från familjen Olofsson. Tro nu inte att jag höll mig på land för det - nej, jag kanade så vackert med mina vanliga skor och det gick precis lika bra ska ni tro. Inte fick jag ont i fötterna heller ;-) Helt perfekt! :-)

Ellen var lite orolig över hur hon skulle se ut i sin hjälm. Hon tycker nog att det är dags att inhandla nya och visst är det väl egentligen så. Dessa två hjälmar borde kanske snart kallas för retro-hjämar med tanke på att de hängt med ett bra tag :-)




Ellen & Erik i sina retro-hjälmar ;-)




Isprinsessan Martin :-)




I slutet var det roligare att putsa isen än att åka skridskor.




Det finns märkliga träd i Rinkaby ;-)


Fastfruset


Kommentarer
Postat av: Chattis

Barnen har hjälmar men din "isprinsessa" har han stålhuvud? Även som stor kan man ramla o i den åldern så är man lite stelare ;). Ser mysigt ut där på isen

2010-01-05 @ 13:56:10
Postat av: LaMari

Hej tjejen! Det var längesen jag var in till dig! Fina bilder och vilka sötnosar på skridskor!

2010-01-05 @ 22:55:13
URL: http://lamarisblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0