Spraya eller hälla?

Snön har kommit tillbaka - till vissas glädje och till vissas förtret.
Själv tycker jag det är ganska mysigt och det är roligt att pulkorna kan få användas några gånger till.
Basti fick på sig dragselen och idag var det Eriks tur för en liten åktur i kälken. Tror att båda tyckte det var lika kul! :-)

Sedan vi fick tillbaka bilen från verkstaden så bor den ju inne i garaget om nätterna för att vi ska få slippa skrapa rutor och annat tråkigt. Tyvärr blev bilen stående utomhus idag från det att Martin kom hem i morse tills ikväll när vi skulle köra till Anders & Annika. Då hade det snöat rejält under dagen och frusit på så det var ett rejält lager som skulle borstas och skrapas bort innan vi kunde köra.

Äntligen skulle jag få använda "mitt" avisningsmedel och bevisa för Martin hur bra det faktiskt var!
Martin lät mig hållas och gick in och satte sig i bilen. Själv satte jag igång och började spraya rutorna. Jag sprayade och sprayade och till slut hade jag sprayat upp halva flaskan.
När Martin sen satte igång vindrutetorkarna så hände inte ett skit! Vad f_n??!!!
Sprayade lite till och övervägde allvarligt talat att skruva bort spraydelen och hälla på vätskan direkt på vindrutan istället.
Inte ett skit hände och till slut tröttnade Martin på detta spektakel och gick ut och angrep vindrutan med den gamla hederliga isskrapan.
Jag försökte ändå se om inte isen lossnade liiiiite lättare än vad den annars brukade göra men jag blev ganska snabbt påtalad om att den snarare satt hårdare fast än vanligt. Så det slutade med att jag gick in och satte mig i bilen och väntade på att Martin hade skrapat klart rutorna och sen kunde vi köra.

Någon som vill ha det sista avisningsmedlet? Tror inte att det kommer att användas här hemma fler gånger.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0