Stranddag

I går var vi som vanligt på simskola. Undrar om inte Ellen är på väg att komma över den där tröskeln när det gäller sin simteknik. Helt plötsligt kunde hon simma längder utan att behöva hänga på linorna för att vila och pusta ut. Hon har ständigt klagat på att hon inte orkar men igår släppte det alltså. Hoppas nu bara det håller i sig.... !

Efter badhuset åkte vi till stranden med Josefine, Elina och Tilda.
Vi hade en jättemysig eftermiddag på stranden med dem och jag lärde mig ett nytt begrepp - att "vadbada".
Det är det jag gör...... ;-)
Alltså när man inte riktigt känner för att doppa hela kroppen utan bara gå runt eller stå där i vattnet lagom i höjd med vaderna....... då vadbadar man *hahaha*. Det var en annan mamma som berättade det för mig igår och jag nappade direkt på det :-)

Kvällarna nuförtiden är ju bara helt enkelt ljuvliga! Varma och goa och man kan sitta ute hur länge som helst. Satt där med mitt vita vin och läste min "bra-hemska" bok.
Det gäller verkligen att man stannar upp och fångar dessa ögonblick och njuter och tar till vara på tillfällena. Det är dessa stunder man ska tänka på i höst/vinter när man bara känner sig blek, trött, frusen och energifattig.

Rätt som det var så kom Ann-Magret (grannen) in och tyckte det var dags för ytterligare ett glas vin fast inne hos henne. Trevligt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0