Fick bryt på skor!

Idag sov vi till 10.30. Då kom Basti och pussade mig och tyckte nog det var hög tid för frukost *hihi*.
Martin steg upp och tyckte nog att vi alla skulle göra det för att komma in i rätt dygnsrytm.... men det tyckte inte vi andra. Vi sov vidare och kl. 12.15 vaknade jag för andra gången. Gick in och väckte de små sjusovarna (de hade nog kunnat sova längre om de fått).

Dagen har ägnats åt att städea av det värsta här hemma samt att sortera skor. Ja, ni läste rätt.....
Martin fick ett tokryck och eller bryt om ni hllre vill kalla det för det ;-)
Han påstod att jag hade mängder av skor och att jag var tvungen att kasta något par. Detta är inget att hetsa upp sig för eftersom han får sådana här bryt med jämna mellanrum. Då brukar jag bara möblera om lite bland mina skor och sen blir han oftast nöjd ;-)
Den här gången var han dock ganska påstridig och påstod att det fanns mängder av skor ute i förrådet också.
Jag lät honom hållas för att han inte skulle bli siggig och förljde snällt med honom ut för att låta honom visa mig. Han bestämde sig då för att rada upp alla skor som samlats i förrådet under årens lopp. Ena paret efter det andra fick komma ut i friska luften och jag måste nog erkänna att även jag blev lite paff över hur många skor man kan gömma i förrådet *hahaha*.
De flesta var dock inte mina utan barnens. Så jag slängde bara några par (sen blev han nöjd).


Detta var bara skorna i förrådet - sen fanns det ju X antal par inne i
huset *hehe*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0