Dagens vattenkopps-rapport :-)

Erik hade svårt att komma till ro igår kväll. Somnade men vaknade igen efter ett tag och kunde inte slappna av. Han var både trött och allmänt gnällig. Dessutom har han klagat lite på att han även har ont i örat. Igår kväll klagade han ganska mycket på det men det enda jag kunde se var en liten "koppa" som satt precis i början av örongången.
I morse fortsatte han att klaga över ont i örat och därför tyckte jag det var lika bra att ringa vårdcentralen för att kolla med dem - vill ju inte att han ska gå omkring med öroninflammation också. Jag förstod på dem att de inte var överlyckliga precis över att låta oss komma dit för att kolla örat. Jag sa att vi kunde avvakta något dygn till och se. Antagligen är det "bara" vattenkoppor som spruckit nere i örongången och då är det kanske inte så konstigt att man är öm där. Sköterskan kunde knappt dölja sin glädje över mitt beslut *hahaha*

Det har börjat klia nu på honom men inte så farligt som jag förväntat mig..... eller så är han bara ovanligt duktig på att låta bli. Däremot ömmar de och han får ont om man råkar stöta till någon av de större varianterna (inte för att jag går och petar på honom med vilje hela tiden.... ;-)   )
De som stört honom mest idag är de som sitter inne i munnen. Han har både på över- och underläpp. Stackare :-(
Klart att det gör ont när de spricker! Då blöder det lite och sedan dröjer det inte länge förrän nästa spricker osv.....


Kommentarer
Postat av: marie-louice

Stackaren! Hoppas han snart kryar på sig!

2010-05-04 @ 12:38:11
Postat av: Pernilla

Stackars Erik!



Hälsa och krama honom från mig.

2010-05-04 @ 20:23:17
Postat av: Pilla

Ska hälsa honom. Stackaren har även fått koppor på tandköttet :-(

2010-05-04 @ 20:25:38
URL: http://pillao.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0