Hur kommer jag till Landskrona?

På torsdag åker jag och Basti till Landskrona på säsongens första hundutställning. Det ska bli riktigt kul faktiskt! Det var länge sedan vi var iväg men nu känner vi oss ganska sugna båda två igen. Det är ju viktigt det där - att alla inblandade faktiskt tycker det är kul - annars faller ju allt.

Trimmad är han ju men pälsmonster som han är så har han en päls som växer som ogräs vilket innebär att han hade behövt sig en genomkörare igen *suck*. Margret har ju lovat att ta med stora saxen till Hässleholm och jag hoppas att hon inte glömmer det (även om hon nog just nu göttar sig i värmen i Turkiet).

Sen var det då det här med att springa......
Själv får jag andnöd och flåsar värre än en hund som drar allt den kan i koppel. Nästan blodsmak i munnen efter några varv i trädgården..... illa, illa.
Testade idag att springa med utställningskopplet men Basti protesterade ganska vilt. Han tänkte definitivt inte trava. Han drog iväg som värsta ångvälten och jag snubblade efter så gott jag kunde medan jag samtidigt försökte bromsa honom så han skulle hamna i trav. Hur lätt är det att få styr på en stor stark hund med ett ynkligt, smalt, sketet utställningskoppel?! Att jag sedan satte kopplet högt upp i nacken på honom (som jag brukar) gjorde ju inte saken bättre. Han började fjanta sig och låtsas som han skulle kräka eller nåt...... backade och trodde att han skulle kunna komma loss.

Ska han hålla på så på torsdag så lär vi ge underhållning på hög nivå för ev. publik. Måtte polletten trilla ner nu så han kan bli som vanligt igen.

Förresten - hur kommer jag till Landskrona?



Kommentarer
Postat av: Tanja

Kör mot Helsingborg, dit hittar du det vet jag. Sen ligger Landskrona en liten bit söderut. Ta motorvägen så kan du inte missa det :-)

Lycka till i ringen. Basti visar upp sig som den snygging vi vet att han är. Det ska väl gå dåligt på genrepen har jag hört :-)

Kram

2010-05-09 @ 23:48:16
URL: http://www.kezodouglas.se
Postat av: Tina

Använd din Gps!!!

Du ska köra mot Malmö, efter du passerat Hörby letar du på höger sida efter en skylt mot Eslöv.

Sväng in där och kör rakt fram tills det blir skyltat mot Landskrona. Cirka 1 timme och 16 minuter från dig.

Kram

2010-05-12 @ 09:40:44
Postat av: Pilla

En säger att jag ska köra mot Helsingborg och en säger att jag ska köra mot Malmö.....



Jag tror att jag frågar Martin och sen förlitar jag mig på min GPS.

2010-05-12 @ 15:35:29
URL: http://pillao.blogg.se/
Postat av: johanna

ja gör det man kan inte lita på de där två alltså!!! ;-))))Du hamnar väl långt ut i urskogen,lycka till...

2010-05-12 @ 18:35:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0