Shit!

Som många av er vet så är jag en "list-människa", dvs en person som gillar att skriva listor på saker och ting som ska göras och sedan kunna njuta av känslan när man stryker efterhand som det är avklarat.

Just nu har jag en "USA-lista" - saker som ska fixas innan avresedatum.
Vissa saker är lite större än andra och kanske också viktigare än andra.
En sådan stor grej är ju att fixa nytt giltigt pass till Ellen. Detta har vi vetat om i några veckor men fortfarande inte fått loss tummarna och tagit oss till polisstationen. Då ska ni ändå veta att snälla Thomas tagit hem aktuella blanketter till oss så det enda vi behövde göra var att fylla i dem och sedan köra dit med Ellen så hon kunde fotograferas.

I går drabbades jag av en panikkänsla - kom helt plötsligt på att vi skulle fylla i en särskild ansökan (EFTA eller ESTA eller nåt....). Man ska få godkänt för att få komma in i USA överhuvudtaget.
Jag har ju i mitt lilla huvud tänkt att det är lugna puckar och att det är gott om tid. Igår kom jag på att dessa handlingar kanske måste godkännas och denna process kanske inte går på en dag. Shit!
Satte mig för att fylla i alla uppgifter på ansökan men upptäckte då att alla i familjen måste fylla i varsin varav man då måste ha ett giltigt pass. Det har ju som sagt inte Ellen - ännu.
Vill ju skicka iväg allas ansökningar på samma gång så att det inte ska bli något "kludd". Så nu får vi sätta lite eld i baken - ta oss in till polisstationen på måndag och sedan invänta passet så att vi sedan kan fylla i ansökningarna *pust*

Det borde väl vara lugnt? Eller? 39 dagar kvar......

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0