Stora röjardagen!

Herregud vad lite regn kan få en till att vara effektiv. Egentligen borde väl detta vara ett typiskt "ligga-i-soffan-väder" men här hemma satt vi igång stora röjardagen. Sopsäck eftersopsäck lastades in i bilen och kördes sedan vidare till soptippen. Så härlig känsla det är - att få rensa ut och bara slänga saker (skit som man samlat på sig och som bara står och tar plats).
Det fick bli två rundor eftersom allt inte fick plats första vändan.
Har också en hel hög som ska följa med till Rinkaby i kväll (kanske något Wilda vill ha?).

Sedan gav jag mig på dammsugningen. Inte bara den vanliga "svepa-över-golvet-sugningen" utan nu snackar vi millimetersugning! Jag låg och kröp på golvet och försäkrade mig om att vartenda litet gruskorn försvann i röret. Kände mig ganska nöjd efteråt och då avslutade jag med att svabba alla golv också :-)

Måste säga att jag är väldigt nöjd med mig själv! :-D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0