BIR och Cacib!!!

Måste erkänna att jag var ganska trött framåt 22-tiden och det var våra barn också. Erik var uppspelt och det gick liksom inte att prata sans med honom. Hela hans dag hade ju varit toppen - två fotbollsmatcher = två vinster= Erik nätade ett antal gånger, sedan lekte han med kompisar och därefter blev det bowling och sedan middag. Att han var trött var väl egentligen inte så konstigt ;-)

Båda barnen sov ganska länge på morgonen därefter (Ellen hade inte vaknat kl. 09.30 utan blev då väckt av att telefonen ringde).

Att behöva ställa klockan på 06 tog emot kan jag lova! Men väckarklockan pep och jag steg snällt upp. Basti och jag skulle ju köra till Hässleholm på hundutställning.
Jag hämtade Tina och sedan körde vi. Här hemma i Kristianstad var det ganska varmt på morgonen och eftersom jag fattat det som att vädret skulle vara ungefär som lördagens så slog jag till och tog på mig vita trekvartsbyxor. OK, vitt är ju en lite känslig färg - särskilt när man umgås med hundar men just då kändes det helt rätt med vitt och lite somrigt :-) En kortärmad blus, en rosa kofta och vita Converse - ja, sen kan man knappast bli mer somrig.

Frågan är var sommaren tog vägen när vi parkerade bilen i Hässleholm. Mörka moln, blåsigt och kallt! Hallå?! Jag som inte ens tagit med mig en jacka *suck*
Kan berätta att jag mestadelen av dagen legat insvept i en fleecefilt och försökt vänta ut tiden. Det gick nämligen ganska (eller rättare sagt - det gick väldigt bra) för Basti. Han blev BIR med Cacib!!! :-)
Då kändes det helt underbart och kul att vara tillbaka i utställningsringen igen. En annan faktor som gör hela det här med hundutställning så roligt är alla trevliga människor man träffar och umgås med. Idag fick jag njuta av både Tanja, Margret, Tage, Tina och hennes mamma. Alltid har man någon att tjabba med :-)

Tina åkte hem men de andra tappra stannade kvar. Nu efteråt kan jag känna ett styng av dåligt samvete för att ni fick sitta där och frysa för att i slutändan bara få se Basti tramsa bort hela sin stund i finalringen.
Återigen fick han snus på den där "hemliga och skrämmande" doften som gör att han bara vill krypa ur pälsen och försvinna.
Han ville bara ut ur ringen och att få honom att stå var en uppgift som hette duga. Domaren fick säkert härliga minnesbilder av oss - antingen när jag med våld försökte hålla honom kvar på sin plats eller när jag försökte få honom att inte galoppera som en galning *suck*.
När vi sedan gick ut från ringen kröp(!) han längs marken, darrade som ett asplöv och nosen var fastklistrad i gräset. Det var det här med kontaktövningar..... jo jag vet inte riktigt vad som hade krävts att han överhuvudtaget skulle fokusera på mig. Han ville bara bort. Blev lite bättre efter några minuter men just då kändes det inte så kul :-(

Hur som helst så är jag jättenöjd med dagens resultat! Han var på hugget på morgonen och visade sig från sin bästa sida då. Kul att domaren också gillade honom - lika mycket som jag gör :-)

Tina visar Chivas.


Tanja och Tage - glada och tappra fastän det var svinkallt!


Margret. Henne får ni snart hålla utkik efter i Hundsport! :-)
Kolla då gärna hur välkammad hon ser ut *hihi*



Kommentarer
Postat av: Christina i Rydaholm

SuperGRATTIS Pernilla till Basti´s prestation idag!!!!!Fel färg på Chivas.........den som Tina visar....vi var ju inte där!!!!Skojar bara!Sug på karamellen,det är du värd!Visst är det härligt när man får träffa sina gordonvänner,,,lite avis faktiskt!Fast vi har det underbart på Öland.

2010-05-23 @ 21:43:25
URL: http://www.jaquilines.se
Postat av: Margret

SUPER-DUPER GRATTS till BISTI´s BIR :-)))

= Den där lille "svarte" som vi tyckte behövde mer än alla de de andra i kullen!!!

PS: Tvätta kammen noga innan du använder den på Basti!!!

Massor av Bamsekramar och än en gång SUPER, DUPER, GRATTIS till DIG OCH "vår" BASTI!!!!

Margrert & Tage

2010-05-23 @ 23:18:47
Postat av: Tanja

Ett stort grattis till dig och Basti. Jag har ca 116 foto från dagen, en hel del på er men jag vet i fan om jag orkar idag. Ögonen vill liksom inte som jag.

Nog för att det var kallt. Att man måste köpa en extra jacka bara för att se Basti fjanta sig kunde jag vara utan, hahaha, hoppas du kan ta skoj :-) Han stod så vackert i början och som du vet, han är super. Kul att ha tillbaka dig i ringen men jag måste även säga till dig att inte strunta i ringsekreterar-jobbet. Du är ju snart framme.

Bamsekramar

Tanja

2010-05-23 @ 23:52:30
URL: http://www.kezodouglas.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0