Fars Dag

Grattis alla pappor!

Jag och barnen var och fixade fars dags present tidigare i veckan och vi visste för en gångs skull vad vi var ute efter så vi behövde inte ägna någon tid för att fundera ut lämpliga överraskningar.
Martin har länge varit i stort behov av en ny rakapparat och med den gamla har det här med rakning tagit oändligt lång tid då den hunnit bli både slö, slapp och likgiltig ;-)
Nä, skämt åsido.... han var verkligen i behov av en ny rakapparat och vi hoppades att han skulle uppskatta att få en sådan.
Vi hade pratat om det ett tag och både jag och barnen hade smygkollat på reklamen på TV där de gör reklam för en rakapparat från Philips som verkade såååååå bra!
Varkens jag eller barnen är ju särskilt prismedvetna när det gäller rakapparater så vi travar bara in i affären - blir glada när vi hittar den direkt - och går och ska betala. På vägen mot kassan träffar vi på ett biträde och jag kommer på att jag kanske borde fråga vad en sån här apparat kostar. Har ju inte en susning!

"- Den kostar 4590 kr."

*tystnad*

"- Öhhhh?!?! Vad sa du?"

Herregud!!! En liten sketen apparat som brummar och klipper av lite fjun - ska den verkligen behöva kosta så mycket??? När jag verkligen fått klart för mig att jag inte hört fel så inser jag att jag nog måste tänka om. Herregud.... jag kanske ska börja leta efter engångshyvlarna istället? *suck*

Jag är så pass fräck att jag frågar biträdet om de har något liknande men kanske inte riktigt i den prisklassen.
Det har de. Hon plockar fram en identisk rakapparat (enda skillnaden var att den "enbart" klarade 17 rakningar innan den behövde laddas och den andra lyxvarianten klarade av 20 rakningar).
Blev ett klart bättre pris.
Jag har i alla fall lärt mig att det inte är någon billig historia det här med rakapparater.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0