Man eller mus?

Jaha, fredag kväll och jag sitter här igen med ett glas rött :-)
Sitter och småler när jag tänker en vecka bakåt i tiden. Just vid denna tiden satt jag och "smålekte" vid datorn och tränade mig på att göra webbenkäter.
Finns ju färdiga program för detta så det är egentligen bara att träna sig i hur man ska strukturera dem samt vilka frågeställningar man bör ha med (så klart beroende på i vilket syfte man gör enkäten).

Förra fredagen satt jag i alla fall bara och tränade mig och för att det skulle bli lite extra kul gjorde jag en enkät till Martin som jag tänkte skicka till honom och som han skulle få fylla i. Kanske inte så mycket till statistik att jobba med sen men det var själva enkätutformningen som jag ville träna mig på.

Med ett glas rött i handen så blev det hela mycket roligare :-) och fantasin den flödade. Jag döpte min enkät till Martin till "Man eller mus?". Tja..... jag behöver väl inte säga mycket mer..... jag hade väldigt roligt när jag gjorde enkäten och utformade frågorna. Inga skrupler här inte! ;-)

När jag var klar klickade jag sen på publicera och länkade till hans mail (trodde jag). Vips så var det klart!
OK..... på skärmen står det nu:

"Öppen webbenkät "Man eller mus" licensierad av Pernilla Olofsson, Kristianstad kommun.

Ööhhh..... satt bara och glodde på skärmen. Var fasiken hade den här webbenkäten hamnat??!! Jag loggade snabbt in på Martins mail och bad till i stort sett allt som går att be till att den där jäkla enkäten skulle ligga där...... det gjorde den inte! SHIT!!! Var var den?!?!
Kan säga att jag blev lätt hysterisk och helt plötsligt försvann allt det roliga, allt fnittrande under tiden jag formulerat dessa "fyndiga" frågeställningar.
Jag kan säga att jag nog aldrig lyckats trycka på DELETE-knappen så många gånger på så kort tid!
När det inte fanns mer att delete:a så kändes det ändå inte riktigt tryggt. Man kan ju aldrig veta var saker tar vägen i cyberspace :-S

Det var liksom bara att blunda, bita ihop och önska att allt var borttaget och att inga fler spår efter "Man eller mus" fanns kvar någonstans.

I måndags fick jag göra lite research och kunde då konstatera att den var helt bortplockad och att jag var tvungen till att trycka på ytterligare en "PUBLICERA-knapp" för att få ut den till allmänheten *pust*.

Men webbenkäter kan jag i alla fall göra ;-) *hahahaha*

Kommentarer
Postat av: Josefine

Haha, vad kul det här satt jag och några andra faktiskt och pratade om igår på högskolan. studenter som av misstag råkat skicka fel dokument som publicerats för alla. Lite väl privata...haha; )

Ha en skön Fredag!!! KRAM Josefine

2010-11-12 @ 19:22:30
Postat av: Lars-Olof

Pernilla var hade den hamnat ? På buffen ? Om den nu hade trillat ut i cyberspace dvs. Hur som helst, detta var roligt och man blir lite lätt nyfiken på vad denna enkät innehöll för frågor.

Had gott och hälsa familjen / Lars

2010-11-12 @ 21:05:29
Postat av: Pilla

Lasse: Jag hade länkat den till Martins mail men även till min egen (dvs buf:en).

Såg framför mig värsta scenariot där den låg öppen för alla på Buf:en! Shit! Har lärt mig en sak i alla fall - att inte göra webbenkäter och dricka vin samtidigt hahaha ;-)



Ha det bra och hälsa Helena och barnen!

2010-11-12 @ 21:20:24
URL: http://pillao.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0