Det bidde ingen vab..... det bidde jobb

Eriks feber försvann någongång i natt men med tanke på att den pendlat upp och ner som en jojo och att han också hade ont i halsen så ansåg vi det var bäst att han stannade hemma från skolan idag.
Snälla pappa och Ingrid erbjöd sig att hålla Erik sällskap så att jag kunde åka till jobbet. Vi höll det lite öppet och jag kunde välja om jag skulle åka hem efter möte nr. 1 men när man väl är på jobbet så verkar klockan gå dubbelt så fort som annars. Vips så var det lunchdags....!
Det hela slutade med att jag stannade kvar hela dagen. Erik tyckte det var den bästa "vara-hemma-för-att-man-är-sjuk-dagen" han någonsin upplevt.
Full attention på honom hela tiden. De hann med en läxa, rigga upp en spionkamera, spana på en råtta, handla godis, titta på film, spela Nintendo m.m :-)

Fortfarande lite grötig i halsen - röd men inga gula prickar...... det får bli skolan imorgon.

TACK pappa & Ingrid för hjälpen idag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0