Ny läsläxa

Onsdag. Min lämna- och hämtadag på fritids och skola.
Det gör att jag har press på mig att komma från jobbet i tid vilket är bra :-)

Har haft min lilla mysstund med Erik (läxläsningen) och jag måste faktiskt få skryta lite ...... han är så duktig på att läsa!
För en vecka sedan hade jag svårt att hålla suckarna inom mig då det visade sig att han tappat ganska mycket när det gällde hans läsning över sommaren. Han har ju inte direkt suttit med en bok i handen utan snarare sprungit med en fotboll framför sig. Däremot har han velat att vi skulle läsa för honom vilket är positivt!
Men det var precis som om det skulle väckas till liv igen. Det har gått bättre och bättre under hela veckan och idag hade han fått en ny läsläxa och det gick hur bra som helst! :-)
Han t.o.m. la sig till med olika röstlägen och inlevelse när han läste replikerna som fanns i boken *hihi*
Klart man är stolt! :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0