Hunddag

Idag tog jag och Martin sovmorgon och lyckades ganska bra med det fastän Erik var här inne flera gånger och undrade när vi hade tänkt äta frukost (eftersom han själv var nära döden pga svält .... enligt honom själv *hrrmmm*)
Idag bestämde jag mig för att ha en riktig hunddag och göra allt det där som jag bara skjutit framför mig hela tiden.
Först blev det en hundrunda med Tina och Mia.
Vi råkade ut för ett scenario som jag önskar att jag hade kunnat spela upp för er - ni hade garanterat fått er ett gott skratt :-)

Det var nämligen så att jag helt plötsligt får syn på några människor snett framför oss som går på en grusväg. De skyms delvis av buskar så jag ser inte om de har hundar eller ej. Tittar mig reflexmässigt bakåt för att kolla av var alla våra hundar befinner sig och upptäcker då att alla är inom synhåll utom Basti. Hinner precis vända på huvudet igen när jag plötsligt hör hur dessa människor framför oss börjar skrika och hundar börjar skälla helt hysteriskt. En kvinna skriker något om att "fånga hundarna" och just då känns det som om jag blivit träffad av blixten!
Va fan???!!! Basti är där och är i slagsmål med deras hundar!!! Hur gick det till??? Hör på skallen att det är små hundar och samtidigt som jag springer ditåt och skriker:

"- BASTI HIT!!!"

så hinner jag också tänka att detta är helt osannolikt. Basti har aldrig sprungit fram till andra hundar. Han är för det första alldeles för feg för det och för det andra har han ALDRIG attackerat hundar på det sättet! SHIT!!!

Bakom mig hör jag att Tina skriker på Miller och Mac och bakom henne är jag säker på att Mia i sin tur tagit hand om Attack. Jag fortsätter att springa och skriker på Basti och helt plötsligt tränger Tinas röst igenom min "hypnos".....

"- Han är här, Pernilla!"

Öööhhh?! Vaddå???
Ett snabbt ögonkast och jag upptäcker att Basti springer fot brevid mig! Samtidigt hör jag att småhundarna forfarande skäller hysteriskt. Men.... men då är det alltså inte Basti som håller på att käka upp dem!
När jag bromsat och försöker samla tankarna så ser jag Mia som står och skrattar bakom mig. Hon har då upptäckt Basti för längesedan. Han kom tydligen bakifrån när jag ropade på honom och hade sedan sprungit där brevid mig medan jag fortsatt min rush mot det jag trodde var hundslagsmål. Hon hade försökt få kontakt med mig flera gånger och skrek att Basti var här men det har jag inte alls fattat.
Basti i sin tur undrade väl säkert vad det var vi höll på med *asg*

Jaja.... sånt som man kan skratta gott åt

Efter hundrundan blev det en rejäl genomkamning/borstning och alla tovor redades ut (skars bort). Sen blev det raka spåret in i duschen. Hans päls har varit så grådassig och matt så han behövde verkligen piffa till sig lite.
Eftersom det har varit toppenväder så fick han självtorka i trädgården och jag förberedde mig för lockar och vågor i mängder eftersom jag struntade i fön och andra pälsmedel.
Ibland blir man bara så frågande..... han har nämligen aldrig varit plattare och rakare i pälsen än vad han var i dag då han fick lufttorka under tiden han sprang och lekte med bollar och andra leksaker.
Här håller man på att föna och spraya i diverse pälsmedel för att sen bara få ett någorlunda resultat när han tydligen borde självtorka i neutralt tillstånd.... resultatet gick ju inte ens att jämföra! *suck*

Körde sen hem till Mia och lånade trim-maskinen. Har aldrig vågat trimma själv med maskin men peppad av Helena så vågade jag testa idag! :-)
Måste säga att jag blev riktigt nöjd med resultatet! :-)
Det blev en riktig genomkörare och jag tror inte jag behöver säga att Basti är ordentligt trött ikväll ;-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0