Älskar helger

Jag älskar helger! ♥
Särskilt när det är härligt väder :-)

I går var både jag och Ellen ganska trötta så vi tog oss en tupplur på eftermiddagen. Så skönt det är att sova en rund mitt på dagen! Det borde alla unna sig :-)
På kvällen kom Lotta, Ola och Wilda och åt middag med oss. Lilla damen ratade vår middag och åt hellre innehållet från det tidiga påskägget :-)

I dag blev det så klart en hundrunda. Både jag och Basti blev rejält rastade. Efter lunch åkte jag och Ellen till Gringelstad och hälsade Alfred och Algot. Det blev mysig fikastund på trädäcket och sedan lite lek på studsmattan innan vi åkte hem igen.

Djuren här hemma hos familjen Olofsson har också fått sin lilla stund idag. Basti har trimmats - var egentligen bara meningen att jag skulle ta tassarna men sen åkte roliga trimmern fram och vips så flög pälsen all världens väg! :-)
Det är verkligen skitkul och enkelt! Att det sen kanske inte blir världens bästa trimning med snygga övergångar bryr jag mig inte så mycket om. Han ska inte på någon utställning utan bara vara här hemma. Då duger min trimning bra :-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0