Första intrycket

Jaha, ny jobbvecka. Har haft en rolig dag även om stressen ligger och lurpassar hela tiden. Lömskt det där!

Funderade idag på hur första intrycket präglar en. Ett första intryck behöver absolut inte stämma men det är ju ändå en utgångspunkt man bär med sig framöver när man fortsätter att mötas.

Träffade en ny medarbetare idag för första gången som bara kom in och frågade efter något. Han/hon varken sa hej eller presenterade sig.
Är det bara jag som reagerar över sådant? Jag hann inte ens svara. Han/hon svarade sig själv (precis som om han/hon förde en dialog med sig själv) och gick sedan vidare. Ööhh???

I min värld stannar man upp, hälsar och presenterar sig. Är det för mycket begärt?
Hann inte leta upp personen ifråga under dagen utan tänker ta det imorgon. Ska bli spännande att se om första intrycket fortsätter att byggas på eller om personen får mig att ändra uppfattning :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0