Lånebil

Eftersom jag skulle ha bilen idag så föll lotten på mig - att lämna in bilen på "hälsoundersökning".

Martin hade kollat och fixat så att vi skulle få en lånebil och mycket riktigt så stod där en Peugeot - modell mindre - med frostiga rutor och väntade på mig.
Det var alltså bara till att plocka fram isskrapan..... igen :-(

Liten pigg bil och med stereon på full volym så hör man inte motorljudet så värst mycket ...... och inga andra ljud heller för den delen *hrmm*.

Tyckte jag hörde några pip i förmiddags när jag satt i bilen men eftersom de snabbt tystnade så trodde jag att de kom från låten som spelades på radion.

Varje gång jag satt mig i bilen idag (har blivit ganska mycket körande idag) så har jag hört det där pipandet.

I eftermiddags hade jag inte stereon på och då hördes det tydligare.
Hann fundera på om det var något som alltid lät när man startar just denna typ av bil eller om det var någon signal på att "allt-är-ok-det-går-bra-att-köra"...... typ.

Det är ungefär då jag ser det.
Bensinindikatorn blinkar på noll....!

WHAT?!?!

Kan pipandet ha med detta att göra? Ja naturligtvis! :-(

I min värld ska det blinka röda lampor som signalerar att det är dags att tanka!
Vid detta laget körde jag på ångorna!

Tog första bästa mack och på vägen dit ringde jag första bästa (= Martin) och slog nog rekord i antal svordomar på en minut *hehe*.

På macken fick jag inte upp tanklocket och fick som värsta nybörjaren svälja stoltheten och släpa mig in och be ett biträde följa med mig ut och hjälpa mig skruva loss lockhelvetet :-(

Till mitt försvar kan jag meddela att han fick slita för att lossa det - så det så!

Tankade för en hundring, lyckades själv skruva på locket och sen...... ja, där står jag som ett fån med mitt VISA-kort och hittar inte var jag ska betala.
Tar ett varv runt pumpen men konstaterar att det inte ser ut som på JET (där jag känner mig som "hemma").

Upptäcker då att grannen som också tankat har gått in och det är väl ungefär då polletten trillar ner hos fru Olofsson - "-Aha! Man ska gå IN och betala!"

Jobbig dag! :-(


Kommentarer
Postat av: Martin

Förstår att du känner dig som hemma på JET - du

har ju säkert tankat i alla fall två gånger där

under 2011...

2011-12-06 @ 23:25:04
Postat av: Pilla

Jättekul.

Jag menade mer att jag vet hur det ser ut och hur det fungerar där.

2011-12-07 @ 06:05:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0