Lunch

Nu är vi hemma för lite lunch och skidpaus.
Idag blåser det friska vindar på topparna och man önskar att man hade heltäckande ansiktsmask och skidglasögon.
Har faktiskt lämnat mina gamla trogna skidglasögon hemma eftersom jag flera gånger fått höra (från bl.a. syster Lotta) att det är så 80-tals.... *hrmm* ;-)

Eftersom det töade rejält i går kväll och natt och sedan frös till igen så är backarna rejält isiga idag.
Det är inte lätt för Ellen och Erik att få till någon bra och skön skidåkning med det underlaget.

För Erik - som inte är vidare känd för sitt tålamod - blev gränsen nådd när vi idag skulle gena över två liftspår men var tvungna att ta oss över uppskottade vallar. Han trillade och fick fötterna i konstiga vinklar och tjöt som en stucken gris. Jag kastade mig efter honom och knäppte upp pjäxan och då blev det bättre... typ i två sekunder för sen kom det små isbitar flygande och han fick några rakt i ögat och sen var katastrofen ett faktum *hehe*.

Att han sedan dessutom vaknade upp i morse och sa han inte vaknat med en "bra känsla" pga att han missar fotbollsturneringen hemma idag.... tja, det gjorde ju inte saken bättre... ;-)

Till slut hittade vi bra nedfarter som passade både Ellen och Erik och där de kunde åka utan att hela tiden behöva ploga ihjäl sig.

Nu pausar vi i några timmar och sen tar vi nya tag och åker igen.

Bilder från fm....


















Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0