Fadderbarn i Nepal

Tack Magda!

När jag bad om tips kring organisationer som handhar fadderverksamhet så rekommenderade Magda BFA (Barnen framför allt) som jobbar för adoptioner, bistånd och fadderverksamhet. Jag gick in på BFA:s hemsida och det kändes rätt direkt :-)
Dels för att det är en adoptionorganisation och det i sin tur känner jag att det ligger mig varmt om hjärtat. Sen jobbar de också mycket kring fadderverksamhet i olika länder.
När jag klickade mig vidare såg jag att Nepal var ett av länderna som man kunde få ett fadderbarn från. Då var det som om sista pusselbiten föll på plats - självklart skulle vi ha ett fadderbarn i Nepal! Magda och Olas lilla ögonsten - Nisha - är ju adopterad därifrån så det kändes som ett solklart val för oss.

Så nu kommer Erik att ha ett fadderbarn i Nepal fr.o.m. sin födelsedag den 1 mars 2011 :-) 


Nepal


Individuellt fadderskap från Nepal

I Nepal stödjer vi ett ganska stort antal barn via individuellt fadderskap. Med individuellt fadderskap menas att du får ett "eget" fadderbarn som du får följa via uppföljnings rapporter minst 1 gång per år, du har även möjlighet att skicka saker till ditt fadderbarn och skänka extra pengar.
Alla fadderbarn som vi stödjer i Nepal bor hemma hos sina familjer, de är väldigt fattiga och föräldrarna har inte råd att låta sina barn gå i skolan, men tack vara en fadders hjälp så får barnen chans till att gå i skolan.

Barnen får hjälp via vår kontaktperson med skoluniform, skolväska och skolmaterial.
Nepal är ett fattigt land, som behöver stor hjälp, så ditt stöd till ett av dessa barn gör en oerhörd nytta och stor skillnad, så roligt att veta att man har hjälp ett litet barn till en bättre framtid.

Som fadder till ett barn från Nepal betalar du 100:- i månaden och ger detta barn en oerhörd hjälp och en stor framtidstro.
Hör av dig till Katarina Borg Adolfsson om du vill hjälpa ett barn från Nepal.

[email protected] eller på 070-699 82 90

 


Kommentarer
Postat av: Magda

Vad roligt att ni valde BFA och Nepal!!!

Det värmer våra hjärtan!

Kram

2011-02-21 @ 10:00:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0