Håller andan... och håller andan.... och håller andan

Ligger i soffan och slappar. Tycker själv att jag är väl värd att få göra det.
Har varit på sjukhuset i eftermiddags och tagit nya prover. Tji fick jag som trodde att det var ett vanligt cellprovsbesök. No no!
Fick träffa läkare som förklarade vilka olika prover hon skulle ta. Ärligt talat sa det mig ingenting och jag brydde mig faktiskt inte heller om att fråga mer om det eftersom jag bara ville ha det gjort.

Det började som vanligt och sen kom det där mikroskopet. Jag tror att hon sa minst 5 ggr att hon bara skulle ha det utanför så om jag kände något så var det i alla fall inte mikroskopet. Ehh.... varför säger man det 5 gånger?

Sen avslutade läkaren provtagningen med att berätta att hon skulle klippa av några små bitar från livmodertappen. WHAT???!!!
Kan säga att man minsann inte är särskilt kaxig där man ligger med benen i vädret.

Plötsligt säger hon:

"- Detta kommer att kännas så ta nu ett djupt andetag."

OK. Bra att hon förbereder mig, Jag tar alltså ett djupt andetag och fixerar blicken på ett gult klistermärke i taket.
Håller andan...... och håller andan..... och håller andan.....
Men va f_n?! Klipp nu då! Får ju andnöd och tvingas kippa efter ny luft och just då klipper den jäkeln!!! Satan i gatan! :-(

OK. Nu vet jag i alla fall hur det känns och hinner nästan vänja mig eftersom det upprepas några gånger.
När jag tror att hon är klar säger hon:

"- Nu är det sista biten. Detta kommer att kännas mer så ta nu ett riktigt djupt andetag! Det kommer att vara en sugande känsla."

Men shit! Varför visste jag inte att det var detta jag skulle utstå när jag steg in genom sjukhusets entré? Varför var jag inte bättre förberedd?

Mig ska hon i alla fall inte finta utan jag väntar lite med att ta det där djupa andetaget eftersom jag vet att det ändå kommer att dröja lite innan hon kommer till skott.
Fast denna gången blir jag lurad. Denna gången är hon snabb. Denna gången gör det inte så ont (faktiskt) utan det känns mer som om hon plockat fram en handdammsugare med världens sug. Det känns som om hon håller på att suga ut hela innandömet påmig. Wohoo....!

Jag var nog ganska snabb med att visa att jag inte ville stanna kvar i den där stolen längre än nödvändigt så sköterska fick stoppa mig. Tydligen blöder man efter deras klipp (tänkte inte på det) och hon räcker fram en binda. EN BINDA!!! Jag har inte haft binda sen jag minns inte när!

Inte nog med att jag haltar. När jag gick därifrån var det dessutom med känslan att jag hade en badboll mellan benen. Tänk er den stilen ;-)

Nu ligger jag här med världens mensvärk. Inte kul! :-(

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0