Pälsmonstret Basti

I förmiddags blev det en hundrunda med Tina. Basti var lika glad som vanligt över att få gå kompisrunda och slippa springa själv. Han studsade runt bland löv och kvistar och likt en magnet så verkade det mesta fastna i hans päls. Han har inte fått sig någon ordentlig dusch på ett tag och var så skitig i pälsen att ALLT fastnade i den. Det är ett helv_te att få bort allt från pälsen. Man hittar alltid en pinne eller några löv på golvet här inne som han efterhand själv drar loss.

Idag fick jag nog. Det fick helt enkelt bli en dusch! Hade ont om schampoo så jag körde till Grizzly och köpte nytt. Samtidigt passade jag på att beställa en trimmer (som jag också så länge skulle ha gjort). Kändes väldigt skönt att få tummen loss idag och nu ser jag fram emot att den kommer om ca 1-1½ vecka. Ska bli riktigt kul att experimentera på Basti som har hur mycket päls som helst!!! :-)

Nu är Basti hur fin som helst i pälsen - luktar gott och är riktigt mjuk att kela med. Nackdelen är att han fäller bara han rör sig. Helst skulle han bara stå stilla ;-)
Vi har dammsugat två gånger här hemma idag och likväl hittar vi stora svarta pälshögar på golvet. Bara man tar i honom så lossnar det stora tussar. Han har fruktansvärt mycket och tjock päls.

Kommentarer
Postat av: Sveinnatalia

Hi, I just wanted to say that I really like your site!

2011-09-09 @ 09:45:51
URL: http://sveinnatalia.blogyd.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0