8 dagar kvar

Någon "snällis" påminde mig idag om att det snart var dags för min lilla fotoperation :-(
Vet ju egentligen inte så mycket om den mer än att jag ska ringa dit fredagen den 14/1 sent på em för att få tid för op.
Sökte lite på nätet idag och hamnade på en blogg där tjejen skrivit om sin operation för samma åkomma.
Ska erkänna att jag blev lite svimmig i armarna då jag jag läste om hur hon beskrev hur det hade gått till.
De hade lokalbedövat henne men eftersom bedövningen inte tog så fick hon flera sprutor *blä*. Sen hade de gjort ett snitt på 5 cm. Hon hade känt hur de karvat men så klart ingen smärta *pust*.
De hade klippt av nerven och sen skurit bort nervknutan. De hade visat henne knutan efteråt och den hade varit 5x2 mm stor. Vad ska man säga? ISCH och USCH!!! :-(

Man fick se bild på hennes fot när den var inlindad i ett stort bandage. Först då insåg jag att jag kommer att bli både blå och svullen.
I min värld har jag inte tänkt att jag ska vara sjukskriven utan inbillat mig att jag (utan större problem) ska kunna gå till jobbet dagen efter bara jag inte rör mig så mycket. Få se om det håller.

Kommentarer
Postat av: Pappa o Ingrid

Ingrids kommentar: Typiskt "pappadrag" alltid på jobbet.

2011-01-10 @ 10:53:26
Postat av: Tina

Hej!

Om man är orolig inför operationen ska man berätta det och då kan man få lite lugnande innan.

Todelo :)

2011-01-10 @ 19:43:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0