Bajadrinken

Ligger nerbäddad i soffan och är ganska mycket lik en soffpotatis just nu ;-)
Fick en fin passning igår från Malin om att bloggen inte uppdateras som förr i tiden. OK..... vad ska man skylla på? Tja, finns väl ingenting att skylla på *hehe*.

Igår var det dags för drinkkväll hemma hos Jessica och jag kom väl inte i säng förrän ganska sent. Tycker ändå att jag var förvånansvärt pigg och alert i morse :-)

Hade hittat en drink på nätet som jag tyckte verkade enkel och god. Körde snabbt inom Systemet igår eftermiddag och inhandlade det som behövdes. Hade inte provat drinken tidigare utan det var ett "wildcard". Tyckte dock att den såg god ut!
Med facit i hand kan jag konstatera att min drink blev katastrofal!!!! Kanske inte så mycket smakmässigt men däremot utseendemässigt.
Det blev en konstig reaktion bland ingredienserna och allting skar sig och det såg riktigt äckligt ut!
Baja Päron, Absolut Vanilj och Sprite.

Dessa skulle egentligen skakas i en shaker tillsammans med krossad is men jag trodde det skulle funka lika bra om man bara snurrade runt med sugröret lite. Aj aj...... fel fel fel!!!! Hela innehållet i glaset började liksom växa och det bara rann över hela tiden och ville liksom inte sluta. Rena häxbrygden!
Kombinationen mellan den krämiga likören och den kolsyrade läsken blev alltså en rejäl reaktion!

Jag uppmanade de andra att blunda och dricka och hela tiden röra runt ed sugröret så att det inte började växa och rinna över kanten.

Ingen hit alltså :-(


Alltså herregud!
Jag gick in på drinksidan för att låna en bild på den drink jag skulle bjuda på igår .... men nu kan jag baske mig inte hitta den!
Den var ju på första sidan på Cockailguiden!!!
Har jag drömt alltihop???? I så fall är det ju inte så konstigt att den blev som den blev *hehe*.

Kommentarer
Postat av: Tina

Men hallå!

Läsken ska tillsättas EFTER att drinken har skakats.

2011-01-04 @ 21:04:45
Postat av: Lise-Lotte

Bäst att göra som jag, låt bli drinkarna och ta en öl! Mycket enklare och säkrare ;))

2011-01-05 @ 00:53:13
URL: http://www.hotfire.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0