Mys-eftermiddag

Det har varit en riktig "mys-eftermiddag" i soffan. Ellen och Erik kom hem efter skolan och sen parkerade vi oss allihop under filtar i soffan. Erik kollar Star Wars (filmer han fick i julklapp) och Ellen har skrivit packlista inför sin resa som hon längtar så efter.

Snart är det dock dags att hoppa upp från soffan och fixa till sig. Jag ska på föreläsning ikväll mellan 18-21 och har tur att ha snälla vänner som Malin som hämtar mig eftersom Martin ska ha fotbollsträning just då.

Basti har varit som en igel på mig hela eftermiddagen och helst velat vila sitt huvud på min mage hela tiden. Han tycker det är konstigt med bandaget och är där och nosar titt som tätt.

När jag tänker tillbaka på gårdagen så ångrar jag nästan att jag inte hade kameran med mig.
Hade jag haft det hade jag nog bett den där urgulliga narkossköterska ta ett kort på mig när jag låg där inne i operationssalen. Hade så gärna velat se hur det såg ut! En syn för gudarna ;-)
Jag på mage, med hätta, i sjukhussärk, med droppslang i armen och blodtrycksmaskin kopplad till den andra armen, stirrandes på alla monitorer samtidigt som jag småpratade med sköterskan om ditten och datten.
Ska tänka på att ta med kameran nästa gång :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0