Svårt att somna

Ellen har haft några kvällar/nätter nu i slutet av jullovet då hon inte kunnat somna. Snacka om att vända på dygnet.
Hon brukar aldrig komma in till oss på nätterna men ett par kvällar nu under lovet har hon fått landa i våra sängar då hon inte kunnat komma till ro och hon varit orolig.
Själv kan jag liksom inte fatta det - sova är ju bland det skönaste som finns! :-)

Fast samtidigt vet jag exakt hur hon känner sig. Jag hade själv jättesvårt att somna när jag var barn. Det höll på i några år och jag fick ofta smyga in till mamma och pappa sent på kvällarna. Till slut gick det så långt att det ständigt låg en madrass på golvet på mammas sida. Där kunde jag krypa ner när Lotta och Anders somnat (annars hade det väl blivit ett himla liv på dem för att de också ville ligga där inne).
Mycket sitter i skallen för jag tror inte att jag hann ligga där många sekunder innan jag sov. Märkligt det där!

Sen plötsligt bara vände det och blev snarare på andra hållet...... jag ville bara gå och lägga mig ;-)

I Ellens fall tror jag allt löst sig nu när skolan börjat igen. Igår slocknade prinsessan efter bara en kort stund. Det tar på krafterna att stiga upp tidigt igen :-)


Kommentarer
Postat av: Ailotanja

Very nice website !!! i just surfed by...keep up the good work ! fussball

2011-05-26 @ 13:08:36
URL: http://ailotanja.blog24h.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0