Husvagn

Har kommit in i semesterlunken och njuter varje sekund av att faktiskt vara ledig!
Varje dags fylls av något och den här veckan började vi med att hälsa på Familjen Fling i deras husvagn i Sölvesborg. Martin skulle spela golf med Tony och Dacke så jag tog barnen med mig och körde till Ulrika. På kvällen kom golfspelarna hem och vi käkade tillsammans i förtältet.

Det där med husvagn är något speciellt. Jag har alltid bott i husvagn om somrarna (och under julloven) när jag var yngre. Pappa jobbade för Sveriges Turistråd om somrarna och körde runt och besiktigade campingplatser i Sverige. Övriga familjen följde med och en del av vår semester bestod alltså av att få upptäcka Sverige. Tror att jag varit i de flesta "hörn" av vårt avlånga land men kommer tyvärr inte ihåg alla platser. Det finns dock en del guldkorn som etsat sig fast i minnet och som jag gärna skulle vilja besöka någongång i framtiden igen :-)

Men nu är det tyvärr så att jag råkade hitta en man som anser sig få mer eller mindre klaustrofobisk känsla om han ska behöva vistas mer än en timme i en husvagn...... Att få med honom på en husvagnssemester är ett "mission impossible". Trodde kanske att en husbil kunde vara steg 1 och att det skulle kännas mer "bekvämt" för honom men han vill inte ens lyssna på det örat *suck*.

Men skam den som ger sig ;-)


Kommentarer
Postat av: Smsa Låna

Intressant sida du har! Jag har läst igenom några av dina andra blogginlägg och jag diggar vad jag ser :).

2011-07-20 @ 08:40:37
URL: http://smsalåna.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0