Färgstark = energi

I veckan var jag på kurs på Valje Herrgård och i mysig miljö (både inne och ute) så var vi ett gäng som skulle utvecklas i våra ledarroller. Vi träffas en gång i månaden på internat och har nu hunnit lära känna varandra ganska bra. Hursomhelst så är jag alltid väldigt imponerad av en av deltagarna som är en väldigt färgstark kvinna... (med betoning på färgstark). Hon klär sig alltid i sprakande färger men ändå alltid väldigt stilrent och snyggt. Hon har verkligen känsla för balans och man blir uppriktigt glad och fylls av energi när man träffar henne :-)
Tänk att faktiskt kunna vara en energispruta enbart genom att bara kliva in i ett rum! Imponerande! :-)

Med detta i minnet så tog jag faktiskt en sväng på stan sent i eftermiddags innan jag körde hem. På spaning efter färg (kan man kalla det).
Jag hade bestämt mig för att gå in i affärerna och scanna med blicken efter plagg som faktiskt syntes och som lyste upp rummet. Inga svarta, gråa, beige, bruna eller blå plagg skulle med hem! Skulle något/några plagg hamna i mina kassar så skulle det vara sådana som var färgglada men som jag ändå trivdes med.

När man är inprogrammerad att vara målsökande på färgglada plagg så är det ganska lätt att shoppa. De flesta plagg är ganska intetsägande om man enbart går på färgen.
Hittade faktiskt en jättesöt blus (med lite olika färger) och en röd kofta och ett rött linne :-)
Glad i hågen kommer jag hem och berättar stolt att jag nu ska komplettera min garderob med lite färg :-)

"- God Jul!" är det någon i familjen som käckt kläcker ur sig.

Ok.....! Kan man inte ha röda kläder även när det inte är juletider?

JO, DET KAN MAN MARTIN!!!! HÖR DU DET???!!!
;-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0