Söndag

Igår var en riktig sovardag. Efter Eriks kalas på Laserdome sov jag ett par timmar i soffan. Vaknade för att äta middag och titta på melodifestivalen för att sedan sova gott resten av natten också :-)
I morse blev det sovmorgon (igen) och idag har jag faktiskt känt mig relativt utvilad. Ser fram emot en ny arbetsvecka :-)

Idag var det Eriks tur att åka på kalas (hos Valter) och under tiden passade vi andra på att tvätta bilen. Nja, det var ju Martin som tvättade och han envisades med att jag skulle följa med och titta på så att jag visste hur det gick till. Vet inte riktigt vad han hade för baktanke med det ;-)
Måste dock medge att det var ganska smidigt! Man betalade för poletter och sedan var det bara att sätta igång. Man ställde själv in automaten på de olika fubnktionerna - sköljning, schamponering, vaxning m.m.
Nu körde Martin snabbvarianten och för 3 poletter (= 60kr) så fick man hålla ett ganska bra tempo för att hinna med alla moment.



Fast om han tror att jag någonsin kommer att ställa mig där och tvätta så kan han glömma det! Dessutom konstaterar jag att denna bilen är alldeles för hög för mig så jag kommer inte att nå att tvätta rent taket! Så då är detta uteslutet för mig ;-)

Efter tvätten åkte vi till MIO för att kolla soffa. Vi har nog hittat den vi vill ha men ska kolla på några andra ställen också för säkerhetsskull innan vi beställer. Med ny soffa medföljer också andra projekt *suck*...... måste möblera om och då vill jag ha en fonvägg med en snygg mönstertapet (även om jag idag fick veta att fonväggar nu var "ute"). Sen ska det sys gardiner och köpas matta. Inser att det inte bara blir soffkostnad alltså ;-)

Ellen provlåg alla soffor genom att ta av sig skorna och krypa upp och gosa in sig i de olika modellerna. Klart att det är viktigt att det är sköna och dugliga i det sammanhang de ska användas :-)

'
Inget som sticker ut precis utan är väl så som de flesta soffor ser ut i dag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0