Vårjackor

Fick ett sms i morse från "någon" som ville låna Ellen som barnvakt under dagen då de skulle städa.
Eftersom det var Wilda som skulle passas så var ju Ellen eld & lågor och tyckte det var toppen!
Hon blev hämtad vid lunchtid och sen var vi bara 3 kvar här hemma. Erik ville leka med kompis och tyckte inte alls att mina och Martins planer om att åka och titta på tapeter lockade så han ringde Herman och frågade lek. Lek blev bestämt och jag gjorde en fräcking och dumpade av Erik där hemma så att jag och Martin kunde åka och kolla tapeter i lugn & ro.
Jag tror att Jossan & Thomas vet att de kan göra detsamma en annangång ;-)

Vår lilla tapet-runda gjorde små avstickare bl.a till Maxi, Biltema och Intersport. Hittade en vårjacka till Erik och slog till eftersom de säkert snart är slut (brukar ju vara så att alla säsongs-ytterkläder tar slut innan man hunnit blinka ens). Även Martin slog till på en jacka - en softshell.
Känns skönt att han tagit det "vuxna" steget och nu lämnat prasseljackorna som han stenhårt hållit fast vid sedan vi träffades för evigheter sedan ;-)


Martins jacka


Eriks jacka (fast där det är rosa detaljer är det istället gröna)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0