Närvarande

Jag vet att jag ibland är dålig på att vara "närvarande" och i nuet.
Jag är ofta ett steg före.... tänker på vad som ska göras/hända/planeras/fixas... och ser ju såklart fram emot det.

Men att njuta av nuet och faktiskt vara här just nu till 100% - tja, det är jag nog lite kass på.

Vill vara med på mina barns träningar - visa engagemang - men jag kommer på mig själv att jag sitter där och tänker och funderar på vad jag behöver göra sen - istället för att faktiskt bara släppa allt annat.

Har suttit och ätit med Ellen nu efter hennes träning och småsnackat lite. Samtidigt sitter jag och tänker på hur jag måste lägga upp logistik och annat som ska förberedas inför och under veckan.

Det är fruktansvärt intensiva veckor just nu - och det är det säkert för många - vilket gör att jag blir om möjligt ännu mer kontrollfreak som måste ha koll på allt.

Jag försöker dela upp det - en del för jobbet och en del för det privata och familjen.
Ibland krockar det.....

*suck*





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0