Vinterskor

Jag har fortfarande inte köpt några vinterskor till Ellen och Erik.

I fjol låg det snö redan i oktober så då var man tidigt ute med att fixa all vinterutstyrsel.

Frågan är vad man ska köpa för skor?
De måste vara tåliga, vattentäta (eller i alla fall rejält vattenavvisande) och varma. Med tanke på hur mycket de används under vinterhalvåret så kan det vara värt att satsa en slant på lite extra kvalitet.

Till er som har barn - vad köper ni?

Jag har i flera år köpt Vincents vinterskor och varit riktigt nöjd med dem.
Har absolut inget att anmärka på och de är dessutom lätta att ta på vilket jag också tycker är en viktig egenskap eftersom det ändå kan vara ganska joxigt med alla tjocka vinterkläder.

Jag vet de som är jättenöjda med Eccos skor. Dessa har jag aldrig testat.

Tyvärr är båda ganska dyra (Vincent 699:- och Ecco 1000:-) och ibland känns det inte som om det skiljer så mycket mellan barn och vuxenskor i pris....


Kommentarer
Postat av: Marie-Louice

Hej!

Vi köpte Ecco till Rasmus i vintras och i år. Var jätte nöjd med dom. Vi la i en isolerande termo sulo,varm och gott!

Till Ville har vi Viking!

2011-11-07 @ 19:16:03
Postat av: Pilla

Ja just det! Vikings skor har jag också hört gott om.

Får fundera på vilka det blir till Erik..... Ellen är inte så sugen på att ha den här modellen längre. Får se om jag kan hitta något annat till henne men som ändå håller måttet.

2011-11-07 @ 19:52:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0